Maar het gaat niet alleen om zoveel mogelijk bezoekers op uw website. Het is nóg belangrijker dat deze bezoekers overgaan tot actie (conversie). Wij zoeken met u naar de beste mogelijkheden om dit doel te bereiken.
Content marketing
Content marketing betekend voor ons dat we vanuit een duidelijke visie een strategie ontwikkelen om content te creëren en die onder de aandacht van uw doelgroep brengen.
Met die content biedt u uw potentiële klant waardevolle informatie aan waarmee u hen helpt om te kiezen voor uw product.
Social media marketing
Er zitten dagelijks ruim 6,8 miljoen Nederlanders op Facebook, 2,7 miljoen op Instagram en ruim 600.000 op LinkedIn. Dit is een enorm potentieel of, zo u wilt, een enorme vijver om in te vissen.
Maar hoe bereik je deze potentiële klanten? Hoe ga je vissen? Zomaar je hengel uitgooien, zonder aas te gebruiken heeft geen zin.
Daarom gaan we samen aan de slag om voor u de beste strategie uit te stippelen. We brengen de doelgroep voor u in kaart en stellen een uitgekiend stappenplan voor u op. Samen bepalen we dan welke content we op welke social media kanalen plaatsen.
Contentstrategie
Een belangrijk onderdeel van uw online marketing plan is de contentstrategie. Welke content gaat u inzetten en waar gaat u deze content inzetten?
Wat heeft u aan uw klant te bieden? Welk probleem lost u op voor uw doelgroep? Hoe gaan we uw doelgroep naar de oplossing leiden, bijvoorbeeld: welke social media kanalen zetten we hiervoor in? En hoe verleiden we hen om op uw oplossing in te gaan? In de contentstrategie leggen we deze vast.
Conversie optimalisatie
Het is belangrijk dat de bezoekers van uw website de juiste de door u gewenste actie gaan uitvoeren. Dit heet conversie optimalisatie. U kunt hierbij denken aan het overgaan tot aanschaf van een product op uw webshop of het invullen van een contactformulier.
Google Analytics
Google Analytics geeft ons de mogelijkheid om alles wat we toepassen in uw website te kunnen meten. Zo meten we onder andere:
- waar je bezoekers vandaan komen;
- hoe lang ze op je website blijven;
- hoeveel pagina’s ze bezoeken;
- via welk apparaat ze je website bezoeken;
- op welke pagina ze je website verlaten;
- en nog veel, heel veel meer.
Met Google Tag Manager meten we bijvoorbeeld ook zaken als het afspelen en pauzeren van videos, kliks op externe links en het functioneren van knoppen (call-to-actions). Met die gegevens zijn we vervolgens in staat om uw website en je zoekmachine optimalisatie strategie goed te optimaliseren.